Vragen van klanten
Mensen die pakketjes bestellen en de bestelling willen volgen hebben ook een aantal vragen over het heel proces. De vragen die ze stellen zijn:
- Hoe volg ik een pakket?
- Geen tracking nummer en zendingsnummer ontvangen
- Nog niet ontvangen van pakket, hoe komt dat?
- Wat er gewezen wordt tijdens het volgen van een pakket
- Wat als je niet thuis bent wanneer het pakketje aankomt
Het volgen van een pakket
Wat heb je allemaal nodig om een pakket te volgen? Een pakketje in de gaten houden kan via verschillende bedrijven; bij sommige bedrijven heb je alleen een trackingnummer nodig. Het is niet nodig om een drager te nemen, of om handmatig bij meerdere carriers te volgen en het is ook niet nodig om de trackingstatus te vertalen. Om een pakket bij te houden, voert u uw trackingnummer in op een van de bedrijven hun pagina’s.
Geen Tracking nummer en zendingsnummer?
Als je toevallig geen trackingnummer hebt, stuur me dan een korte notitie met het bestelling nummer en de bedrijfsnaam van de verzending en voeg het toe om het binnen een paar dagen te ontvangen. Als je geen zendingsnummer hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de afzender van je pakket. Bijvoorbeeld de klantenservice van de winkel waar je het pakket hebt besteld. Het zendingsnummer is bekend bij de afzender.
Nog niet ontvangen van het pakket
De afzender heeft aangegeven dat hij je pakketje wil verzenden; tot op heden hebben wij jouw pakketje nog niet ontvangen. Je pakketje is dus nog steeds bij de afzender. Als dit al een tijdje zo is, kan je best de afzender contacten voor meer details over dit probleem en hoe het opgelost kan worden. Als het probleem is opgelost, wordt het pakketje binnen een aantal werkdagen geleverd.
Wat wordt er gewezen bij het volgen van een pakketje
- Waar het pakketje is
- Hoe het wordt vervoerd
- Wanneer het op de plaats van bestemming dient aan te komen
- Het tracking nummer van het pakket
- De route
- De afstand
- Hoelang het duurt voor dat het pakketje bij jou is
Wat als je niet thuis bent wanneer het pakketje aankomt?
Dan wordt het pakketje afgegeven aan de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. Geef het aan als je liever niet wilt dat je pakket wordt bezorgd bij de buren. Dat kan bij de winkel waar je de bestelling plaatst. We zorgen er dan voor, dat het pakket alleen bij jou thuis wordt bezorgd. Bij een aangetekend pakket of bij een pakket met verzekerservice, bezorgen we ook alleen bij jou thuis.